Amerika da yapılan bir araştırmaya göre yaka kartı taşıyan satıcılar müşteriyle daha sıcak ilişki kurabildikleri için daha kolay satış yapabiliyorlarmış. Bu Unicef'çi bayanlar da yaka kartı taşıyorlardı.
Satan ile alan arasında bir isim vasıtası ile ek bir ilişki kurmak oldukça mantıklı bir yöntem. Üstelik yaka kartı ne olursa olsun bir statü, bir aidiyet belirtir. Sokakta elinde Unicef kartları olan bir bayandan kartpostal almak yerine Unicef montu giymiş, Unicef yaka kartı (üzerinde ismi de yazan) taşıyan bir bayanı tercih edecektir birçokları.
Tabii ki herşey sonunda markalaşmaya bağlanıyor. Bu yüzden logolar, kartvizitler, kurumsal kimlik çalışmaları var.
Kahve aldığım bayana; "Burcu hanım, grande filtre kahve, sade" demek daha hoş bence. Üstelik "Burcu hanım" da kendini daha iyi hissedecektir. (En azından ben ediyordum.)
0 Yorum:
Yorum Gönder