22 Ocak 2009 Perşembe

Sıkıcı olmayı seçmek

Seth Godin'i blog'unda rastladım.

Eğer potansiyel müşterileriniz (kim olurlarsa olsunlar) sizin hakkınızda konuşmuyorlarsa sıkıcısınızdır.

Ve bu sıkıcılık kavramını muhtemelen isteyerek yaratıyorsunuzdur. Örneğin; fiyatlandırmanız sıkıcıdır (ya da sıradandır) çünkü bu çok daha güvenlidir. Firmanızın yeri ya da pazardaki konumlandırmanız sıkıcıdır (yada sıradandır) çünkü aksini yapmak çılgınlık olur. Ürünleriniz sıkıcıdır (yada, tahmin edin? evet; sıradandır :)) çünkü pazarınız bunu istemektedir.

Ancak sıkıcı yada sıradan olmamak tahmin ettiğiniz gibi ucuz değil. Çok ciddi miktarda zaman, para ve efor sarfetmek lazım aksi olabilmek için.

Ama en büyük bedel yanılmayı göze almaktır. 

0 Yorum:

Yorum Gönder