3 Mayıs 2009 Pazar

Türkler Viral Yapabilir mi?

Yaptık bile ey halkım!

Düzenli olarak takip ettiğim, Digg Reel isimli bir podcast var. Haftalık olarak yayınlanan bu podcast Digg'de geçtiğimiz hafta en çok "Digg" edilen videoların gösterildiği ve üzerine yorumlar yapıldığı bir şov.

Dün gece izlediğim şovda ikinci video kadıköy sahilinde bir kuşu yakalayamadığı için kendini yere atan bir kedi idi. Bir anda bizim neden viral video yaratamadığımız anladım.

Bir içeriğin viral olarak nitelendirilebilmesi için çok hızlı yayılabilmesi lazım. Bunun tek yolu ise haber değeri olması. Haber değeri sadece bilgi olmayabilir tabii ki. Güldürebilir, ağlatabilir (Bknz Pınar Çocuk Sütü). Ama yayılması için bir sebebi olmalı.

Bizim pek saygıdeğer markalarımız nedense hala reklamların viral bir etki yaratabileceği inancındalar. Oysa insanlar Algida reklamı yerine 175CM çapında 5 milyon parçadan oluşan bir lego topunun yuvarlandığı videoları izliyor, paylaşıyor.

Özet: Reklam ile Viral olmaz, ama Viralden pek-ala Reklam olur. Hem de kaymaklı olur!

0 Yorum:

Yorum Gönder