2 Mayıs 2009 Cumartesi

E-kitaplar ve Dijital Pazarlama Dünyasındaki Konumları

Bir süredir yazamıyordum sana. Ufak bir platform değişikliği var aklıma ama düzgün bir domain seçemediğim için henüz bir aksiyon alamadım. O da olacak inşallah.

Geçtiğimiz günlerde RSS inbox'ıma düşen haberlerden biri ile ilgili söyleyecek iki çift lafım var.

E-kitaplar ve Dijital Pazarlama Dünyasındaki Konumları
E-kitap aslıdna elimize aldıp okuduğumuz kitaplardan çok çok farklı bir konsept değil. Dijital olmasının getirdiği artılar ve neredeyse maliyetsiz olarak dağıtılabilir olmasının dışında pek farklı yok denilebilir. Ancak günümüzün dijital pazarlama dünyasında bize sunabilekleri okadar çok ki.

Bir süredir Social Marketting üzerine yazdığım (ve malesef burada yayınlamadığım. kızma, kendimce sebeplerim var...) yazılarımı bir e-kitap haline getirip buradan dağıtmak gibi bir projem var. Nasıl tepki alırım bilemiyorum, ancak bu yazılardan birini kısmen paylaşmak istedim;
  1. Sosyal Medya Pazarlamasında Kurumsallaşmayın; Zaten kurumsallaşamazsınız. Sosyal medya insanların şahsi alanlarının çok içine işlemiş yerlerdir. Ve sizi kabul etmedikleri sürece giremezsiniz oraya. Zorlamak sadece işinizi yokuşa sürer. Sosyal Medya dünyasında var olmak için kullanıcılardan bir farkınız olmamalı. Şirket olarak "ben burdayım" diye bağırmaktansa, genel müdür olarak "nasıl yardımcı olabilirim" demek daha verimli olacaktır. Çünkü sosyal medya insanların oyun alanıdır, markaların değil.
  2. Açık, Dürüst ve İçten olun. Çünkü burada insanlar size cevap verecektir. Sizin 5 kişilik sosyal medya ekibiniz Digg'deki aktif 350.000 kullanıcın önünde büyük bir sınava çıkarlar her kampanyada. Ve dürüst olmadığınızda başınıza gelenleri sabah 9 akşam 7 çalışan hiç bir sosyal medya yöneticisi kurtaramaz. Tıpkı bir irlandalı yazarın söylediği gibi; "you go down in flames, and we wouldn't even have the time to weave to you."
  3. Cevap verin. Çünkü siz konuşmazsanız birileri mutlaka konuşur. Türkiyede milyonlarla sayılan aktif internet kullanıcıları her gün internetteki sosyal ağlara milyarlarca kelime içerik giriyor. Bu içeriklerle sizi yerin dibine sokabilirler ve siz bunun farkına varana kadar sağır sultan bile bundan haberdar olur. Bu yüzden;
  4. İzleyin, dinleyin, okuyun. Artık insanlar sadece yazmıyorlar. konuşuyorlar, videolar yaratıyorlar. Bu içerikleri de göz önünde bulundurmalısınız. İsterseniz kocaman bir holding yönetim kurulu başkanı olun, isterseniz bir mikro kobi sahibi, sosyal medyayı dinlemelisiniz. Çünkü sadece dinleyenler duyabilir.
Ops... Bu yazı e-kitapların pazarlama dünyasındaki önemi üzerine olacaktı, ben size sosyal medya anlattım yine :)

Kitap yakında geliyor. Bu da teaser'i olmuş olsun madem öyle :)

Hepinize güzel güneşli bir cumartesi günü diliyorum.

0 Yorum:

Yorum Gönder