29 Ocak 2010 Cuma

En iyi kek evde yapılır!

Dijital pazarlamada yeni yollar kullanmaktan kaçınmak gibi garip bir alışkanlığımız var. Evet neredeyse hepimizin elinde hazır senaryolar var ve bunları kullanmak oldukça kolay. Ancak sadece kolay olduğu için değil, sanırım biraz yeniliklere kapalı olduğumuz için elimizdeki şablonları kullanıyoruz.

Bir önceki yazıda (Ahmet'in yazısında da) bu konuya detaylı değindik. Ama bana yetmedi.

Sevgili markalar; dijital projelerde görsellerin size özel çalışılmasına alışkınsınız. Medya planlarınız da projeye özel hazırlanıyor. Peki ya sosyal medya çalısmaları?

Sosyal mecralar artık hayatımızın ayrılmaz birer parçaları olduguna göre, bu alandaki planlarda sizin için geliştirilen stratejiyi sorun. Sorgulayın!

Planlarda kullanılacak dil, cevaplama tavrı, size düşen iş (ki bu çok önemli) kesinlikle sorgulamanız gereken başlıklar. Sosyal medya projelerinde "biz hallederiz" diyen ajanslardan uzak durun! Evet biliyorum çok işiniz var, ve birileri bunu sizin için yapmalı. Ancak bunun bir adım ötesi şahsi hesaplarımızın da ajanslarca yönetilmesi. (bu arada Amerika da böyle hizmetler veren şirketler var. Facebookunuzu sizin için guncelleyen, resim video yukleyen birde ustune para alan!)

Aksini düşluyorsunuz ama sizi sizde iyi bilemeyiz. Ve sosyal medya projeleriniz için stratejiler yaratsak da, genel yönetim yapsak da, baş tasarımcının son projesini neredeyse tamamladığına dair göndereceği tweetin içtenliğini veremeyiz.

Sosyal medya pazarlaması en iyi evden yapılır diye yazmıştım aylar önce. Hala savunuyorum. En iyi kek evde yapılır.

Saygilarla.

- iPhone üzerinden gönderilmiştir.

0 Yorum:

Yorum Gönder